Marketing
Katedra za gospodarstvo
Nastavnik | Oblik nastave | Tjedana | Sati tjedno | Grupa |
---|---|---|---|---|
Gregurec Iva | Predavanje | 6 | 5 | 1 |
VRSTA NASTAVE: predavanja i seminari (satnica 60 sati, 2+2)
IME I PREZIME NASTAVNIKA:
izv. prof. dr. sc. Damir Dobrinić, profesor (e-mail: ddobrinic@foi.hr)
dr.sc. Iva Gregurec, asistent (e-mail: iva.gregurec@foi.hr)
CILJ:
Cilj kolegija je stjecanje osnovnih znanja, kako teoretskih tako i praktičnih, iz područja marketinga. U kolegiju će se posebno obratiti pozornost na marketing informacijskih sustava i njihovo projektiranje. Studente će se kroz nastavu nastojati osposobiti da samostalno pristupe i rješavaju probleme u gospodarstvenoj i društvenoj praksi nakon završetka studija.
Za redovne studente:
NAČIN RADA:
Aktivnosti studenata bit će praćene i evaluirane te će biti dio ukupnog uspjeha na kolegiju „Marketing”. Pohađanjem nastave, kontinuiranim radom i zalaganjem na nastavi studenti tijekom semestra stječu određeni broj bodova koji predstavljaju njihov ukupni rezultat, temeljem kojeg će se odlučivati o konačnoj ocjeni koja se upisuje u indeks studenta.
Od studenata se očekuje: Prisustvovanje i aktivno sudjelovanje na predavanjima i seminarima.
POLAGANJE ISPITA U PREDROKU:
Studenti koji redovito pohađaju predavanja, seminarsku nastavu, aktivno sudjeluju u seminarskoj nastavi te izrađuju domaće zadaće mogu položiti ispit putem prikupljenih bodova za svaku od navedenih aktivnosti. Jedna od tih aktivnosti su i kolokviji.
Uvjet za pristupanje I. kolokviju je redoviti dolazak/sudjelovanje u seminarskoj nastavi i predavanjima. Uvjet za pristupanje II. kolokviju je redovito pohađanje nastavnih aktivnosti (potrebno je imati minimalno 9 dolazaka na predavanja te je dopušteno izostati svega tri (3) puta sa seminara, znači potrebno je ostvariti 10 dolazaka na seminare) te minimalno ostvarenih 15 bodova iz I. kolokvija. Uvjet za prolaznu ocjenu na predroku je minimalno ostvarenih 30 bodova iz oba kolokvija, od maksimalno mogućih 60 bodova.
Studentima koji su uspješno riješili oba kolokvija (tj. ostvarili minimalno 30 bodova iz oba kolokvija) i aktivno sudjelovali na najmanje 9 predavanja i 10 seminara te prikupili minimalno 50 bodova, bit će u predroku ponuđena ocjena iz kolegija prema bodovnoj skali.
Elementi praćenja | Bodova |
---|---|
Prisustvovanje na nastavi | 8 |
Aktivno sudjelovanje na nastavi | 12 |
Domaća zadaća I. | 10 |
Domaća zadaća II. | 10 |
Kolokvij I. | 30 |
Kolokvij II. | 30 |
ZBROJ | 100 |
Od | Do | Ocjena |
---|---|---|
0 | 49 | nedovoljan (1) |
50 | 60 | dovoljan (2) |
61 | 75 | dobar (3) |
76 | 90 | vrlo dobar (4) |
91 | 100 | odličan (5) |
Napomena: Uvjet za prolaznu ocjenu (bez obzira na ostvarene bodove iz „ostalih aktivnosti“) je minimalno ostvareno 30 bodova iz pismenog ispita, od maksimalno mogućih 60 bodova.
Naziv / Tjedan | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 1. razdoblje udio (%) |
2. razdoblje udio (%) |
3. razdoblje udio (%) |
Trajanje | Pismeni | Usmeni |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kolokvij I. | + | 100.0 | 35 | + | |||||||||||||||||||
Kolokvij II: | + | 100.0 | 35 | + |
Elementi praćenja | Bodovi | Uvjet | Opis | Nadoknada | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Granica | Opis | Rok | ||||
Prisustvovanje na predavanjima | 4 | 0 | Na predavanjima se svaki puta provjera prisustvovanje studenata. Dozvoljeno je maksimalno 4 izostanaka sa predavanja (minimalno 9 dolazaka) kako bi student/ica ostvario/la pravo na potpis. | 4 izostanka | Nema nadoknade | |
Prisustvovanje na seminarima | 4 | 0 | Na svim seminarima se provjera prisustvovanje studenata. Dozvoljena su maksimalno 3 izostanka sa seminara (minimalno 10 dolazaka) kako bi student/ica ostvario/la pravo na potpis. | 3 izostanka | Nema nadoknade | |
Aktivnost na predavanjima | 6 | 0 | Studenti mogu sudjelovati u diskusijama na predavanjima ili rješavati probleme (aktivno prisustvovanje!). | Nema nadoknade | ||
Aktivnost na seminarima | 6 | 0 | Studenti mogu sudjelovati u diskusijama na seminarima, davati vlastite primjere i rješenja za pojedine dijelove gradiva (aktivno prisustvovanje!). | Nema nadoknade | ||
Domaće zadaće (seminari, prezentacije) | 20 | 0 | Studenti sami, u grupi do 5 studenata, trebaju smisliti proizvod/uslugu i za isti napraviti marketinški plan (odnosi se na zadaću I.). Za isti plan je potrebno napraviti prezentaciju koju svi članovi grupe trebaju prezentirati pred ostalim grupama (zadaća II.). Za sve redovne studente obavezna je izrada i prezentacija marketinškog plana, tj. obavezno je obaviti obje zadaće. | Nepredane zadaće | Nema nadoknade | |
1. kolokvij | 30 | 0 | Teoretska pitanja otvorenog tipa koja ispituju razumijevanje. Potrebno ih je objasniti na primjerima!
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost. |
15 bodova iz kolokvija | Nema nadoknade | |
2. kolokvij | 30 | 0 | Teoretska pitanja otvorenog tipa koja ispituju razumijevanje. Potrebno ih je objasniti na primjerima!
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost! |
15 bodova iz kolokvija | Nema nadoknade |
LITERATURA:
Obavezna:
1. Dobrinić, D.: Osnove marketinga, Redak, Split, 2010.
Dopunska:
1. Dobrinić, D. et al.: Inovativni marketing, Tiva, Varaždin, 2008.
2. Dobrinić, D. et al.: Izravni marketing, Tiva, Varaždin, 2005.
3. Vranešević, T. et al.: Upravljanje strateškim marketingom, Accent, Zagreb, 2004.
OBVEZA PREDAVAČA:
Minimalno FOI 2 razina e-učenja (predmetni nastavnik ima razvijenu FOI 2 prema FOI 3 razini primjene e-učenja – svi nastavni materijali organizirani i prema nastavnim cjelinama dostupni na LMS sustavu; razrađen forum; kalendar važnijih događanja za kolegij; obavijesti vezane uz kolegij; samoprovjere/provjere znanja po pojedinim nastavnim cjelinama; predavanje i ocjenjivanje svih studentskih radova, testova putem LMS-a, pojmovnik…)
NAČIN RADA (Bodovanje i praćenje rada izvanrednih studenata):
Izvanredni studenti mogu pristupiti ispitu na bilo kojem roku, uz ispunjavanje svih zadanih uvjeta ili ako žele ostvariti ocjenu kroz kontinuirano praćenje tada za njih vrijede ista pravila i uvjeti kontinuiranog praćenja kao i za redovne studente (prisustvovanje na nastavi, izrada i prezentacija seminara).
PISMENI ISPIT – Pismeni ispit provodi se na ispitnim rokovima uz prethodno predani esej. Pismeni ispit se sastoji od 6 esejskih pitanja. Ispitno gradivo je obuhvaćeno obveznom ispitnom literaturom, te materijalima i prezentacijama dostupnim na sustavu za e-učenje Moodle.
PREDUVJET ZA IZLAZAK NA PISMENI ISPIT – KRATKI OPIS AKTIVNOSTI:
Esej na zadanu ili izabranu temu
Student u eseju (teme se nalaze na Moodle-u) obrađuje odabranu temu ili zastupa određenu ideju, tvrdnju ili koncept koju objašnjava argumentima koji je podržavaju uz obavezno korištenje primjera iz prakse. Student treba pisati o onome što je zadano kao tema, treba upotrijebiti jasno oblikovane argumente unutar teme. U eseju student treba pokazati dobro poznavanje teme o kojoj piše, poznavanje gradiva obrađenog u okviru kolegija te treba pokazati da isto zna koristiti u zastupanju svog stava. Student treba pratiti i vrednovati ekonomske analize publicirane u medijima (novine, internet izvori) te pisati akademskim stilom, pridržavajući se okvira broja riječi (sveukupno maksimalno 40.000 znakova, s prazninama). Esej je potrebno prenijeti (uploadati) na Moodle, na za to predviđeno mjesto, najkasnije dva tjedna prije ispitnog roka.
Kriteriji ocjenjivanja eseja su: jasno i nedvosmisleno povezivanje teorije i praktičnog primjera široko i relevantno poznavanje teme, logična struktura eseja, poznavanje i korištenje pojmova važnih za temu, korištenje akademskog stila, uvjerljivost zaključka.
NAPOMENA: Upute za pisanje eseja, seminarskog i diplomskog rada nalaze se na Moodle-u te Vas molimo da ih se pridržavate. U suprotnom nećete moći pristupiti ispitnom roku sve dok esej ne zadovolji navedene kriterije.
Elementi praćenja | Bodova |
---|---|
Izrada eseja | 20 |
Pismeni ispit | 60 |
Usmeni ispit | 20 |
ZBROJ | 100 |
Od | Do | Ocjena |
---|---|---|
0 | 49 | nedovoljan (1) |
50 | 60 | dovoljan (2) |
61 | 75 | dobar (3) |
76 | 90 | vrlo dobar (4) |
91 | 100 | odličan (5) |
Napomena: Uvjet za prolaznu ocjenu (bez obzira na ostvarene bodove iz „ostalih aktivnosti“) je minimalno ostvareno 30 bodova iz pismenog ispita, od maksimalno mogućih 60 bodova.
Student koji je prikupio dovoljan broj bodova za prolaznu ocjenu, ali nije zadovoljan s ponuđenom ocjenom može zatražiti, od nastavnika, da odgovara usmeno za višu ocjenu. Student ovu mogućnost može iskoristiti isključivo kada bude dogovoren termin za upis ocjena, a ukoliko opet nije zadovoljan ponuđenom ocjenom može pristupiti idućem ispitnom roku.
ISHODI UČENJA (nakon položenog predmeta izvanredni studenti će biti u stanju):
Ishodi učenja | Metode praćenja ostvarenosti ishoda učenja |
prepoznati važnost marketinga u poduzeću | rješavanje poslovnih slučajeva, esej, pismeni ispit, usmeni ispit |
povezati osnovne marketinške pojmove s praksom | rješavanje poslovnih slučajeva, esej, pismeni ispit, usmeni ispit |
primijeniti osnovne marketinške alate u svrhu poboljšanja poslovanja poduzeća | rješavanje poslovnih slučajeva, esej |
usporediti tržišta krajnje potrošnje s tržištem poslovne potrošnje | rješavanje poslovnih slučajeva, esej, pismeni ispit, usmeni ispit |
procijeniti važnost pojedinog elementa marketinškog miksa (proizvod/usluga, prodaja/distribucija, cijena, promocija) | rješavanje poslovnih slučajeva, esej, pismeni ispit, usmeni ispit |
izraditi marketinški plan poduzeća sa svim mu pripadajućim elementima | rješavanje poslovnih slučajeva, esej |