Process and Application Modelling
Katedra za razvoj informacijskih sustava
Nastavnik | Oblik nastave | Tjedana | Sati tjedno | Grupa |
---|---|---|---|---|
Andročec Darko | Laboratorijske vježbe | 15 | 1 | 2 |
Predavanje | 15 | 2 | 1 | |
Seminar | 15 | 1 | 1 |
Elementi praćenja | Bodova |
---|---|
Projekt | 45 |
Provjera teoretskog znanja I dio | 25 |
Provjera teoretskog znanja II dio | 30 |
ZBROJ | 100 |
Od | Do | Ocjena |
---|---|---|
0 | 49 | nedovoljan (1) |
50 | 60 | dovoljan (2) |
61 | 75 | dobar (3) |
76 | 90 | vrlo dobar (4) |
91 | 100 | odličan (5) |
Napomene:
Pravo na upis ocjene iz kontinuiranog praćenja imaju studenti koji ostvare minimalan broj bodova po svakom kriteriju.
Pravo na potpis imaju studenti s manje od 4 izostanka na vježbama i predavanjima.
Studenti koji ne prikupe minimalan broj bodova po svakom kriteriju, polažu predmet na redovnom roku.
Pravo na pristup redovnom ispitnom roku imaju studenti s pozitivno ocijenjenom projektnom dokumentacijom. Ocjenjivanje se obavlja preko ELF sustava i zato projektna dokumentacija treba biti predana na sustav za e-učenje najkasnije pet radnih dana prije ispitnog roka.
Naziv / Tjedan | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 1. razdoblje udio (%) |
2. razdoblje udio (%) |
3. razdoblje udio (%) |
Trajanje | Pismeni | Usmeni |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Provjera teoretskog znanja I dio | + | 50.0 | + | ||||||||||||||||||||
Provjera teoretskog znanja II dio | + | 50.0 | + | + |
Elementi praćenja | Bodovi | Uvjet | Opis | Nadoknada | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Granica | Opis | Rok | ||||
Prisustvovanje na nastavi | Na nastavi se do nekoliko puta obavlja provjera prisustvovanja tijekom semestra. Dozvoljena su po 3 izostanka sa predavanja, seminara i vježbi. | 4 izostanka | Dodatni referat. Javiti se nastavniku nakon objave evidencije o prisustvovanju na predavanjima, a najkasnije do kraja prvog tjedna 3. međuispitnog razdoblja. | Predzadnji tjedan nastave | ||
Projekt | 45 | 23 | Projekt obuhvaća sljedeće zadatke:
1. Opisati djelatnost, način rada, ciljeve i ustroj razmatranog organizacijskog sustava (poduzeća, ustanove). Za složenije sustava koristiti tehniku rich picture. Prikazati organizaciju kao sustav koji djeluje u širem okruženju i utvrditi genetičku definiciju njezinog informacijskog sustava. 2. Prepoznati procese u razmatranoj organizaciji, primjenjujući postupak dekompozicije i metodu analize životnih ciklusa osnovnih resursa organizacije. 3. Izraditi matricu poslovne tehnologije, provesti nad njom afinitetnu analizu te odrediti optimalnu arhitekturu organizacijskog sustava i njegovog budućeg informacijskog sustava. 4. Razraditi poslovnu tehnologiju razmatranog organizacijskog sustava metodom dijagrama tokova rada (WFD). Opisati sve entitete (organizacijske jedinice, procese, odluke, ciljeve, tokove i probleme) i prikazali ih pregledno u tabličnom obliku. Za opis unutarnje logike složenog procesa koristiti i druge metode (prema potrebi), kao npr. tablice i stabla odlučivanja. 5. Detaljno modelirati jedan proces metodom AFD i to njegovu sadašnju i unaprijeđenu verziju te prokomentirati očekivanje učinke preustroja korištenjem suvremenih ICT. 6. Odabrati procese koji će biti podržani suvremenim ICT i oblikovati modele programa tehnikom dijagrama toka podataka (DFD) ili metodom Use Case,. Opisati sve korištene entitete. 7. Izraditi podatkovni model potreban za planirane aplikacije metodom ERA. Prevesti ERA model u relacijski model i provesti normalizaciju do 3NF. 8. Shematski prikazati potrebne resurse za uvođenje novog IS-a u razmatrani organizacijski sustav. Dati procjenu vremena i troškova realizacije novog informacijskog sustava. |
Predaje se kao kompletirana dokumentacija na ELF. | Pet radnih dana prije ispitnog roka predati na sustav za e-učenje | |
Provjera teoretskog znanja 1.dio | 25 | 12 | Provjera teoretskog znanja 1.dio. | 12 | Student koji je prikupio manje od 12 bodova može na drugoj pismenoj provjeri pokušati nadoknaditi bodove dodatnim pitanjima iz 1. dijela. | Tijekom 15.tjedna u sklopu druge provjere. |
Provjera teoretskog znanja 2.dio | 30 | 15 | Provjera teoretskog znanja 2.dio | 15 | Student koji je nije prikupio minimalan broj bodova ide na ispit u redovnom roku, pod uvjetom da ima potpis i da je skupio minimalni broj bodova za projekt. | Na redovnom ispitnom roku. |
Prati se dolazak na nastavu, pri čemu su dozvoljena maksimalno 3 izostanka s predavanja, 3 sa seminara i 3 sa vježbi.
Elementi praćenja | Bodova |
---|---|
Prezentacije projekata | 15 |
Predaja projektne dokumentacije | 45 |
Provjera teoretskog znanja | 40 |
ZBROJ | 100 |
Od | Do | Ocjena |
---|---|---|
0 | 49 | nedovoljan (1) |
50 | 60 | dovoljan (2) |
61 | 75 | dobar (3) |
76 | 90 | vrlo dobar (4) |
91 | 100 | odličan (5) |
Napomene:
Naziv / Tjedan | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 1. razdoblje udio (%) |
2. razdoblje udio (%) |
3. razdoblje udio (%) |
Trajanje | Pismeni | Usmeni |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Predaja 1. faze projekta | + | 30.0 | |||||||||||||||||||||
Predaja 2. faze projekta | + | 30.0 | |||||||||||||||||||||
Predaja 3. faze projekta | + | + | 40.0 | ||||||||||||||||||||
Provjera teoretskog znanja | + | + | + |
Elementi praćenja | Bodovi | Uvjet | Opis | Nadoknada | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Granica | Opis | Rok | ||||
Prisustvovanje na predavanjima | 0 | 3 | Na predavanjima se nekoliko puta nasumično obavlja provjera prisustvovanja. Dozvoljena su 3 izostanka. | Do 5 izostanka | Dodatni referat. Javiti se nastavniku nakon objave evidencije o prisustvovanju na predavanjima, a najkasnije do kraja prvog tjedna 3. međuispitnog razdoblja. | Zadnji dan 3. međuispitnog razdoblja |
Prisustvovanje na laboratorijskim vježbama (seminarima) | 0 | 3 | Na seminarima i laboratorijskim vježbama se nekoliko puta nasumično obavlja provjera prisustvovanja. Dozvoljena su po 3 izostanka. | Do 5 izostanka | Dodatni referat. Javiti se nastavniku nakon objave evidencije o prisustvovanju na predavanjima, a najkasnije do kraja prvog tjedna 3. međuispitnog razdoblja. | Zadnji dan 3. međuispitnog razdoblja |
Prezentacija 1. faze projekta | 5 | 5 | Studenti u grupi po troje, rješavaju
timski zadatak izrađujući 1. fazu projekta koju su dužni u toku prvog bloka seminarske nastave izložiti u obliku prezentacije u dogovorenom terminu. Student koji nije spreman predstaviti određenu zadaću gubi bodove iz te zadaće. Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost. Faza 1: Tekstualni i tablični opis procesa |
Studenti su dužni prikupiti najmanje 10 od 15 bodova korz sve 3 (tri) prezentacije projekta zajedno kako bi stekli pravo upisa ocjene kontinuiranim prećenjem. | ||
Prezentacija 2. faze projekta | 5 | 5 | Studenti u grupi po troje, rješavaju
timski zadatak izrađujući 2. fazu projekta koju su dužni u toku drugog bloka seminarske nastave izložiti u obliku prezentacije u dogovorenom terminu. Student koji nije spreman predstaviti određenu zadaću gubi bodove iz te zadaće. Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost. Faza 2: Računalni model AsIs procesa |
Studenti su dužni prikupiti najmanje 10 od 15 bodova korz sve 3 (tri) prezentacije projekta zajedno kako bi stekli pravo upisa ocjene kontinuiranim prećenjem. | ||
Prezentacija 3. faze projekta | 5 | 5 | Studenti u grupi po troje, rješavaju
timski zadatak izrađujući 3. fazu projekta koju su dužni u toku trećeg bloka seminarske nastave izložiti u obliku prezentacije u dogovorenom terminu. Student koji nije spreman predstaviti određenu zadaću gubi bodove iz te zadaće. Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost. Faza 3: Računalni model ToBe procesa te usporedba trajanja, troškova i vremena s AsIs. |
Studenti su dužni prikupiti najmanje 10 od 15 bodova korz sve 3 (tri) prezentacije projekta zajedno kako bi stekli pravo upisa ocjene kontinuiranim prećenjem. | ||
Projekt - 1. faza | 10 | 4 | Studenti u grupi po troje, rješavaju
timski zadatak izrađujući 1. fazu projektne dokumentacije koju su dužni, do kraja 1. međuispitnog roka, predati na moodle u obliku word dokumenta (.doc). Tim koji preda rad nakon roka za predaju gubi 30% mogućih bodova. Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost. Faza 1: Tekstualni i tablični opis procesa |
4.0 | Studenti koji nisu predali 1.
fazu projektne dokumentacije ili ne ostvare min. 4 boda mogu ispravak 1. faze predati najkasnije do roka za predaju 2. faze projekta. Predaja sa zakašnjenjem povlači gubitak 30% bodova. |
Zadnji dan 2. međuispitnog razdoblja |
Projekt - 2. faza | 15 | 6 | Studenti u grupi po troje, rješavaju
timski zadatak izrađujući 2. fazu projektne dokumentacije koju su dužni, do kraja 2. međuispitnog roka, predati na moodle u obliku word dokumenta (.doc). Tim koji preda rad nakon roka za predaju gubi 30% mogućih bodova. Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost. Faza 2: Računalni model AsIs procesa |
6.0 | Studenti koji nisu predali 2.
fazu projektne dokumentacije ili ne ostvare min. 6 boda moguispravak 2. faze predati najkasnije do roka za predaju 3. faze projekta. Predaja sa zakašnjenjem povlači gubitak 30% bodova. |
Zadnji dan 3. međuispitnog razdoblja |
Projekt - 3. faza | 20 | 10 | Studenti u grupi po troje, rješavaju
timski zadatak izrađujući 3. fazu projektne dokumentacije koju su dužni, do kraja 3. međuispitnog roka, predati na moodle u obliku word dokumenta (.doc). Tim koji preda rad nakon roka za predaju gubi 30% mogućih bodova. Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost. Faza 3: Računalni model ToBe procesa te usporedba trajanja, troškova i vremena s AsIs. Projekt se predaje uvezan sa sve 3 faze a preglednost se ocjenjuje. |
10.0 | Studenti koji nisu predali 3.
fazu projektne dokumentacije ili ne ostvare min. 10 boda mogu cijeli projekt sa sve 3 faze predati najkasnije tjedan dana prije prvog redovitog ispitnog roka kako bi im se priznali bodovi na izradi projekta. |
Tjedan dana prije redovitog ispitnog roka |
Provjera teoretskog znanja | 40 | 20 | Provjera teoretskog znanja obavezna je
za sve studente. Provjera se provodi u pismenom obliku a zatim ovisno o prolasku (min. 20 od 40 bodova na pismenom dijelu) studenti pristupaju usmenom dijelu teorijske provjere. Studenti odgovaraju pojedinačno. |
20.0 | Student može pristupiti
provjeri teoretskog znanja na kraju nastave ako je prije provjere skupio najmanje 30 bodova i ako je po svakom kriteriju ostvario barem minimalni broj bodova. Student koji je prikupio manje od 30 bodova ide na ispit u redovnom roku, pod uvjetom da ima potpis i da je skupio minimalni broj bodova za svaku fazu projekta. |
U skladu s rasporedom kolokvija ili na redovitom ispitnom roku |
Oblici i način komuniciranja nastavnika i studenta
Plan obaveznih vježbi i seminarske nastave
Upute za obavljanje pojedinih obaveza i postizanje ishoda učenja i materijale za e-učenje.
Za izvanredne studente:
Izvanredni studenti imaju na raspolaganju dva modela polaganja ispita. O odabiru modela polaganja ispita izvanredni studenti moraju izvijestiti predmetne nastavnike na konzultacijama unutar prva tri tjedna nastave. Izvanredni studenti koji ne odaberu način praćenja do zadanog roka, moraju ponovno upisati kolegij.
Model IZV1:
Izvanredni student može odabrati isti način praćenja kao i redoviti studenti, čime prihvaća isti skup obveza (prisustvovanje, prezentacije, predaja projektne dokumentacije i provjera teoretskog znanja) i prava (mogućnost polaganja na roku za kontinuirano praćenje).
Napomene:
Model IZV2:
Izvanredni student je obavezan doći na barem dva termina konzultacija. Na prve konzultacije je potrebno doći u roku od 21 dan (3 tjedna) od početka nastave i dogovoriti predmet projekta s
predmetnim nastavnikom. Nakon dogovora, student pristupa razradi projekta i izradi projektne dokumentacije. Opseg i obavezni dijelovi projektne dokumentacije su isti kao i za redovne studente.
Tijekom izrade projekta student može doći na konzultacije, a obavezan je predati projektnu dokumentaciju u pisanom obliku na konzultacijama predmetnom nastavniku prije izlaska na ispitni
rok. Bez projekta koji je provjeren od strane predmetnog nastavnika, ocijenjen s najmanje 20 bodova za sve tri faze i potpisan na prvoj stranici, student ne može pristupiti provjeri teoretskog znanja.
Ovaj model nema elemente praćenja rada studenta, nego samo minimalne uvjete koje je student dužan ispuniti kako bi se pripremio i pristupio provjeri teoretskog znanja na redovnim ispitnim rokovima: dolazak na uvodno predavanje i barem jedne konzultacije, izrađen projektni zadatak u dogovoru s predmetnim nastavnikom i prezentiran u terminu konzultacija.